Winsol anticipeert nu al op nieuwe bouwnormen met lancering van superisolerende sectionale Isol-Comfort poort

BEN (Bijna-EnergieNeutraal) is een nieuw bouwconcept dat een belangrijke stap is naar het energie-onafhankelijk wonen. Vanaf 2021 zullen nieuwe gebouwen in heel Europa volgens de BEN-principes moeten gebouwd worden. In dit bouwconcept zijn poorten voor inpandige garages vaak een struikelblok vanwege hun zwakke isolatie eigenschappen. Daarom lanceert Winsol nu de Isol-Comfort poort met een isolatiewaarde die maar liefst 26% beter is dan de traditionele Comfort poort, een luchtdichtheidsklasse 4 en een U-waarde van
0,99 W/m²K. Bovendien combineert deze nieuwe superisolerende poort isolatiefunctionaliteit met een strak design.

Waarom je beter isoleert met de Isol-Comfort poort
De superisolerende sectionale Isol-Comfort poort geeft koudebruggen geen kans. Het poortpaneel is immers opgebouwd volgens het duo-shell principe, waarbij er geen contact is tussen het binnenste en buitenste deel van het poortpaneel.
De luchtdichtheid tussen de poortpanelen wordt onderling sterk verbeterd door het plaatsen van 2 afdichtingsrubbers op de poortpanelen. Hierdoor wordt een luchtdichtheidsklasse 4 gegarandeerd. De luchtdichtheidsklasse zijn de waarden die de hoeveelheid luchtdoorlaat per oppervlakte en per tijdseenheid weergeven bij een vastgelegde testdruk van 50 Pa. Bij klasse 2 behoren luchtverliezen van 12 m³/ m²h. Bij klasse 4 worden de luchtverliezen beperkt tot slechts 3 m³/ m²h

Het gebruik van specifieke rubberen dichtingen tussen de montagerails van de poort en de buitenmuur, sluit koudebruggen na montage uit. Deze dichtingen zorgen eveneens voor het verminderen van de luchtlekken tussen muren en poortblad.

Door het gebruik van tal van innovatie onderdelen en een waaier van slimme aanpassingen garandeert de Isol-Comfort poort een isolatiewaarde die 26% beter is dan een traditionele Comfort poort. Met  isolatiewaarden die hun tijd ver vooruit zijn, anticipeert Winsol nu al op de bouwnormen van de toekomst.

Technische specificaties:

• U-waarde van  0,99 W/m²K
  • Luchtheidsdichtklasse 4
  • 26% beter isoleren
  • geen koudebruggen

Voor bijkomende informatie over het Winsol-gamma, heten we u van harte welkom op stand 4-322 van Batibouw in paleis 4.

Gelieve in bijlage (eind van de pagina) eveneens het persbericht van de Enera te vinden of via de link http://prez.ly/DZe

Over Winsol

Winsol beschikt reeds over een jarenlange ervaring in de bouwsector. De geschiedenis van Winsol startte in 1876, toen Jules Windels als schrijnwerker een eigen zaak begon in houten rolluiken. In 1932 werd de NV Winsol opgericht.

In 130 jaar is het uitgegroeid tot een dynamisch familiebedrijf met een rijke traditie, een toekomstgericht management, een constante groei. Winsol is een top-of-mind leverancier in de bouwmarkt die dankzij haar innovatieve producten haar positie weet te waarborgen.

Het ruime gamma aan Winsol producten zijn allemaal woningbouw gerelateerd. Bij Winsol kan u terecht voor ramen en deuren in pvc en aluminium, rolluiken, poorten en zonwering. Ook binnendecoratie, vouwwanden en balustrades behoren tot het assortiment van Winsol producten.

www.winsol.be

Contact: