PERSBERICHT: Winsol wordt 140 jaar!

Izegem – Winsol’s activiteiten startten in 1876, toen Jules Windels zijn eerste rolluiken timmerde. 140 jaar later staat CEO Koen Lepoutre aan het roer van het Belgische bedrijf. Ondertussen is het productengamma sterk geëvolueerd en groeide het eenmansbedrijf uit tot een dynamische, toekomstgerichte marktleider in schrijnwerk en zonwering. Het 140-jarige bedrijf blikt terug op haar verleden en geeft al een kijk op haar toekomstvisie.

“Het 140-jarige bestaan van Winsol is voor ons uiteraard een belangrijke mijlpaal. Elke dag timmert het team van gemotiveerde medewerkers mee aan het succes van Winsol. Ik kan vandaag niet anders dan met trots terugblikken op al wat we reeds bereikten. ” – Koen Lepoutre, CEO Winsol.

Koen Lepoutre is al drie jaar CEO van het West-Vlaamse bedrijf. De 46-jarige Bruggeling was daarvoor vier jaar lang COO bij Winsol. Voor zijn carrière bij Winsol beoefende hij gedurende 10 jaar verschillende management- en directiefuncties bij PHILIPS. Koen Lepoutre is afkomstig uit een groot arbeidersgezin in Zarren en is burgerlijk ingenieur van opleiding.

Van 1876 tot 2016
Jules Windels was in 1876 een ware pionier, een Belgisch talent pur sang. Hij ontwikkelde zijn eerste houten rolluiken en startte als eerste met PVC-rolluiken. Doorheen de jaren kende het bedrijf tal van evoluties en nieuwe productlijnen zoals ramen en deuren, zonwering, garagepoorten en terrasoverkappingen. Jules’ eenmansbedrijf is 140 jaar later uitgegroeid tot een dynamische, toekomstgerichte marktleider in schrijnwerk en zonwering.

Ook in 2016 zal Winsol blijven innoveren en haar pijlers “energiebewust, veiligheid en comfort” blijven waarmaken. Voor dit jaar staan nieuwigheden in het garagepoortsegment op de planning, evenals een vernieuwing van het gamma ‘Winsol lakwerk voor schrijnwerk’.

100% Belgisch
Ook na 140 jaar is Winsol nog steeds een 100% Belgisch bedrijf. De productie gebeurt door Winsol in hun eigen hoogtechnologisch machinepark. Door de productie zelf in handen te houden wordt de Winsol-kwaliteit gewaarborgd.

140ste verjaardag
Winsol telt vandaag 140 jaar aan ervaring. De identiteit van het bedrijf is ongewijzigd gebleven: Veilig, energiebewust en comfortabel. Om het 140-jarig bestaan in te luiden organiseert Winsol verschillende evenementen om alle trouwe klanten, leveranciers en personeel in de watten te leggen. Zo zal Ozark Henry – talent van eigen boden – optreden op een exclusief startfeest op 22 januari. Consumenten worden verwend tijdens Batibouw, maar ook tijdens meer dan 70 evenementen doorheen het jaar.

Wenst u graag een interview met CEO Koen Lepoutre of meer informatie over Winsol? Neem gerust contact op via 02/ 210 02 52 of via [email protected]

Hij geeft u graag meer informatie over het geheim van hun 140 jaar durende succes, over de vernieuwingen die Winsol heeft geïntroduceerd en over de impact van het personeel om tot dit succes te komen.