Maison Leffe opent zijn deuren

Leffe, één van onze oudste Belgische abdijbieren, staat bekend om zijn authenticiteit. In het hart van de Belgische Ardennen ligt de prestigieuze Leffe abdij, opgericht door de Norbertijnenorde. Op 5 minuten van de abdij opende vandaag een bezoekerscentrum gewijd aan de geschiedenis van dit befaamde abdijbier. Maison Leffe neemt de bezoekers mee op een unieke ontdekkingstocht doorheen het rijke verleden van het abdijbier.

Op de site van hotel La Merveilleuse in Dinant opende Maison Leffe vandaag de deuren. Het voormalige klooster werd omgebouwd tot een hotel met spa en biedt een prachtig zicht op de vallei van de Maas en op de citadel van Dinant. Maison Leffe krijgt onderdak in de oude kapel van het klooster en ligt hiermee op een steenworp van zijn roots, de prestigieuze abdij van Leffe. Het favoriete abdijbier van de Belgen wordt nog steeds vervaardigd met respect voor de eeuwenoude brouwerstraditie die haar oorsprong reeds vond in 1240. Sindsdien zijn de meesterbrouwers van Leffe onophoudelijk op zoek naar de beste ingrediënten en het doorgeven van hun vakkennis van generatie op generatie.

Kom zelf de rijke geschiedenis ontdekken van dit eeuwenoude abdijbier en van de Belgische brouwertraditie aan de hand van een interactieve tour bestaande uit verschillende haltes, die dieper ingaan op 3 aspecten:

1. De geschiedenis van het merk door de eeuwen heen, de abdij en Dinant.
  2. Leffe en de verschillende varianten.
  3. De kunst van het bier, het brouwen, de zythologie en foodpairing.

Maison Leffe zal tevens fungeren als een heus ontmoetingspunt voor het culturele leven in Dinant. Zo zullen er specifieke activiteiten, jam sessions bijvoorbeeld, voorzien worden tijdens de Leffe Jazz Nights in juli.

Het centrum is open van dinsdag tot zondag van 11u tot 19u en de toegang bedraagt 7 euro. Op het einde van het bezoek kan je genieten van een heerlijke Leffe en krijg je een klein aandenken mee.

Adres: La Maison Leffe, Charreau des Capucins 23, 5500 Dinant

Voor meer informatie, surf naar www.facebook.com/Leffe vanaf dinsdag 12 juni.

Over Leffe

Leffe is één van de oudste Belgische abdijbieren, met wortels die teruggaan tot 1240. Het is een authentiek Belgisch degustatiebier, dat tot vandaag de dag gebrouwen wordt met respect voor zijn diepgewortelde traditie. De specifieke mengeling van ingrediënten als mout, maïs en hop, creëert een rijke, volmondige, maar toegankelijke smaak die van Leffe het degustatiebier bij uitstek maakt. Met zijn uitgesproken en fris karakter, is het ook een bier waar steeds meer mensen van genieten bij het aperitief.

De bieren van de Leffe-familie zijn rijke en volle bieren. Ze worden gebrouwen met ingrediënten van de hoogste kwaliteit en bieden een recept voor de aangename momenten in het leven, waarvan mensen moeten genieten.

Leffe wordt vandaag gedeeld en gesmaakt door consumenten in meer dan 60 landen over de hele wereld.

In België is Leffe marktleider in het segment van de abdijbieren.

Natacha Schepkens AB InBev Belgium