Jupiler brengt ‘The Best of Belgium’ , een documentaire als eerbetoon aan 35 jaar Belgische muziekgeschiedenis

35 JAAR ANCIENNE BELGIQUE

De Ancienne Belgique, de muziektempel in Brussel, mag dit jaar 35 kaarsjes uitblazen. Als trouwe partner van de AB brengt Jupiler een eerbetoon aan 35 jaar Belgische muziek. Ze doen dit onder meer aan de hand van een documentaire over de Belgische muziekgeschiedenis en de rol die de Ancienne Belgique hierin gespeeld heeft. Jupiler wil met ‘The Best of Belgium’ documentaire het talent van eigen bodem vereeuwigen en een nieuwe lichting artiesten inspireren. Deze documentaire – die kadert in een bredere ‘The Best of Belgium’ campagne - zal dit najaar uitgezonden worden op Acht.

‘The Best of Belgium’: 35 opmerkelijke momenten uit de geschiedenis van de Ancienne Belgique
Jupiler en muziek gaan hand in hand. Als trouwe partner van de Ancienne Belgique viert Jupiler het 35-jarig bestaan van de AB met een unieke muziekcampagne. Jupiler lanceert 35 blikken met 35 verschillende Belgische artiesten voor elk jaar dat de AB bestaat. Elk van de 35 artiesten heeft op zijn manier bijgedragen aan de geschiedenis van de AB: Will Tura, Arno, Daan, Channel Zero, Triggerfinger en nog veel meer nationale muziekhelden.

Tegelijkertijd lanceert Jupiler ook een limited edition ‘The Best of Belgium’ T-shirts. Deze krijg je gratis bij aankoop van 2 kratten Jupiler. In de Brusselse horecazaken kan je via een Jupiler spaarkaart voor dit hebbeding sparen.

Maar als top of the bill is er de ‘Best of Belgium’ documentaire over 35 jaar Ancienne Belgique. De documentaire wordt in september in drie delen uitgezonden op Acht.

Hou ook www.bestofbelgium.com in de gaten voor meer informatie en superprijzen zoals 35 AB concerten voor 2 personen.

www.bestofbelgium.com

www.jupiler.be

Over Jupiler
Jupiler zag het levenslicht in 1966 en is ondertussen uitgegroeid tot het favoriete biermerk van de Belgen: maar liefst 1 op 3 verkiest Jupiler, geen enkel ander merk doet beter. Ook online is Jupiler het favoriete biermerk van de Belgen: met meer dan 330 000 fans heeft het merk de allergrootste Facebook fansite onder de Belgische bieren. Naast de bekende rode Jupiler, omvat het Jupiler-gamma nog verschillende andere Jupiler-producten: Jupiler NA (alcoholgehalte 0,5%), Jupiler Blue (3,3%) en Jupiler Tauro (6,2%). Het merk Jupiler, met de alombekende slogan "Mannen weten waarom", staat synoniem voor mannelijkheid en plezier. Waarden die ook terug te vinden zijn in de belangrijkste communicatieplatforms van het merk: voetbal en muziek. Zo is Jupiler al meer dan 20 jaar lang partner van het Belgische voetbal, onder meer als sponsor van de Rode Duivels en de Jupiler Pro League. Daarnaast is Jupiler ook prominent aanwezig op de Belgische muziekscène, onder andere via de muziekfestivals. www.jupiler.be