Heropening Quick-restaurant Ville Basse

Met het project Rive Gauche en de renovatie van een groot deel van de benedenstad ondergaat Charleroi momenteel een metamorfose. Het Quick-restaurant in de Boulevard Tirou kon natuurlijk niet achterblijven en kreeg een nieuwe look. Het restaurant was sinds 15 maart gesloten voor een complete renovatie en heeft de deuren weer geopend op woensdag 15 april. Het is de meest grootschalige renovatie van een restaurant in het Quick Belux-netwerk in 2015

Een volledig gerenoveerd, eigentijds restaurant
De renovatiewerken zijn gestart op 23 februari, maar het Quick restaurant werd pas gesloten vanaf 15 maart. De sluiting heeft dus maar een maand geduurd.
Nu werden onder andere de keuken, de eetzaal, de toiletten en de gevel gerenoveerd van dit Quick restaurant dat al in 1979 de deuren opende.

De eigentijdse nieuwe Lounge 2-inrichting creëert een loungesfeer met een modern tintje en voldoet aan de vereisten van de nieuwe consumententrends. Bankjes, poefs en tafeltjes creëren een ideale omgeving waar de gasten kunnen genieten van hun Quick-maaltijd. De hoge krukken en tafels zijn ideaal voor een snelle en heerlijke snack.

Het gebouw is modern en energiezuinig, vooral door het gebruik van ledverlichting en de installatie van geavanceerde ventilatie- en verwarmingssystemen. Ook kwamen er nieuwe, digitale menuborden.

Het restaurant Quick Ville Basse heeft nu een capaciteit van 200 zitplaatsen, 50 meer dan vroeger, waarvan 52 op de begane grond en 148 op de eerste verdieping. Ondergronds zijn geen zitplaatsen meer: deze verdieping biedt nu plaats aan de technische ruimtes en de toiletten.

Quick investeert regelmatig in de renovatie van zijn restaurants. Het gaat dan ook om een aanzienlijke investering in het restaurant Quick Ville Basse voor de meest grootschalige renovatie van een restaurant in het Quick Belux-netwerk dit jaar.

Praktische informatie
Het restaurant Quick Ville Basse is dagelijks geopend van 10 tot 22 uur, en op vrijdag en zaterdag tot 23 uur.

Adres: Boulevard Tirou 107, 6000 Charleroi.

Over Quick:
Quick is een Europese groep van fastfoodrestaurants, vooral aanwezig in Frankrijk, België en Luxemburg. De groep telt 19.000 medewerkers en (op 31/12/2014) 495 restaurants. In 2014 boekte Quick Groep een omzet van 1,029 miljard euro en serveerde de keten maaltijden aan meer dan 200 miljoen klanten. Voor meer informatie: www.quick.be.

Neem voor meer informatie contact op met:
Katrien Van Vracem (Quick) – T: +32 (0)3 286 19 17 – E-mail:

Benoît Carion (PeppeRmint) – T: +32 (0)2 210 02 73 – E-mail: [email protected]