EXKi breidt verder uit in Vlaanderen

EXKi - Nature's Kitchen

Parallel met zijn expansie in het buitenland en de recente opening van zijn eerste restaurant in New York breidt EXKi ook in Vlaanderen verder uit. Op 16 september opent het bedrijf een nieuw restaurant in het Wijnegem Shopping Center in de provincie Antwerpen. Tijd om de kerncijfers nog eens op een rijtje te zetten.

Met de lancering van dit derde restaurant in het Antwerpse begint EXKi aan een nieuw hoofdstuk in zijn ontwikkeling in Vlaanderen: “Na de opening van onze restaurants in Leuven, Zaventem en het station van Brugge illustreert onze nieuwe EXKi in het Wijnegem Shopping Center onze wens om EXKi in Vlaanderen verder te ontwikkelen”, zegt Frédéric Rouvez, medeoprichter van het Belgische bedrijf.

Met de opening worden twaalf banen gecreëerd, wat het aantal werknemers in België alleen op bijna 400 brengt.

De EXKi-restaurants zijn bruisende en aangename locaties. Net als de andere Belgische vestigingen krijgt ook het restaurant in Wijnegem een ‘zenhoek’. Verder worden nationale en internationale dagbladen en een wifiverbinding kosteloos ter beschikking gesteld.

Zoals altijd zet EXKi kwaliteit en smaak voorop met producten die zo veel mogelijk verse, lokale, seizoensgebonden kwaliteitsingrediënten bevatten, en ook biologische en/of fairtrade producten. Het menu omvat onder andere koffie, biobrood en ter plaatse gebakken dagverse broodjes. EXKi besteedt bovendien veel aandacht aan de vorming en ontwikkeling van zijn medewerkers.

Je kunt op elk moment van de dag genieten van de EXKi-producten, om ter plaatse te consumeren of mee te nemen: ontbijt, lunch, een snack of een warme maaltijd ’s avonds.

EXKi maakt van deze nieuwe opening gebruik om in samenwerking met Café Liégeois een nieuwe manier te lanceren om koffie te serveren: een barista zal zich namelijk specifiek toeleggen op het bereiden van koffierecepten zoals terzetto of cappuccino.

Adres van het nieuwe restaurant: EXKi Wijnegem Shopping Center - Turnhoutsebaan 5, 2110 Wijnegem.

EXKi: enkele cijfers
De opening van dit nieuwe restaurant vormt ook een mooie gelegenheid om de kerncijfers van dit Belgische bedrijf even op een rijtje te zetten:

Aantal medewerkers in België: +/- 395

Aantal EXKi-verkooppunten in België: 37 (inclusief Wijnegem).

• 1 in Zaventem
  • 6 in Vlaanderen
  • 10 in Wallonië
  • 20 in Brussel

Omzet in 2013 (van 01/02/2013 t.e.m. 31/01/2014):

• Alle landen (inclusief franchiserestaurants): € 100 miljoen
  • Geïntegreerde restaurants: € 44 miljoen
  • Franchiserestaurants: € 56 miljoen

Over EXKi
Het begon allemaal in 1999 toen drie vrienden, Nicolas, Frédéric en Arnaud, gedreven door hun gezamenlijke passie voor lekker eten, een idee ontwikkelden om een kwalitatief snelrestaurant te openen op basis van natuurlijke producten. Het trio opent zijn eerste adres op 9 januari 2001 in de Naamsepoort in Brussel. Het begin van een mooi verhaal…

Vandaag heeft EXKi 75 restaurants in 6 landen. Het merk heeft zopas twee nieuwe adressen geopend in Parijs en één in New York: EXKi Beaugrenelle, EXKi Montorgueil en EXKi Manhattan.

Voor meer informatie kan u terecht bij:
Benoît Carion (PeppeRmint – PR agency - FR)
T +32 (0)2.210.02.73
M +32 (0)496.13.51.65

Mieke Demeulenaere  (PeppeRmint – PR agency - NL)
T +32 (0)2.210.02.51
M +32 (0)471.44.62.07