Dario Van der Veken van café Plaza is de beste tapper van Vlaams-Brabant

18e editie Stella Artois Belgian Draught Masters: Voorronde Belgisch kampioenschap

Leuven – Het is zover, de eerste pint is getapt! Vandaag werd in Den Thuis, het café van de Stella Artois-brouwerij, de aftrap gegeven voor de voorrondes van het Belgisch Kampioenschap Biertappen. Uit een totaal van 32 deelnemers bewees de 22-jarige Dario Van der Veken uit Lubbeek dat hij als de beste een Stella Artois kan tappen. Samen met 4 andere finalisten gaat hij door naar de Belgische finale in brouwerij De Hoorn in Leuven op woensdag 3 juni 2015. Daar zal besloten worden wie de eer van ons land mag verdedigen op het Wereldkampioenschap, dat dit jaar plaatsvindt op 27 juni, in Wimbledon!

Ready, set, TAP!
In Vlaams-Brabant is het tappen met de bierlepel ingegeven. Dat bewezen de kandidaten van vandaag nog maar eens. Na een korte uitleg van horecaconsultent Rudy Beckers, gevolgd door een training, gingen de horecaprofessionals aan de slag. Een professionele jury beoordeelde de kandidaten op basis van meer dan 50 criteria. Daaruit werd Dario Van der Veken tot grote winnaar verkozen.

Het is een hele eer om Vlaams-Brabant te vertegenwoordigen in de Belgische finale. Allaine Schaiko en Marjolein Geuens hebben de vorige jaren de standaard erg hoog gelegd. Hopelijk kan ik Vlaams-Brabant en misschien zelfs België even sterk op de kaart zetten”, aldus Dario van café Plaza uit Leuven.

Belgische finale
Samen met vier andere finalisten (Kristof Van Camp van Villa Artois, Jan Vandenplas van Louvain Louvain, Tim Neirincks van 't Archief en Jurgen Bollion van M-café) werd Dario Van der Veken geselecteerd om Vlaams-Brabant te vertegenwoordigen op de Belgische finale. Deze vindt plaats op 3 juni in brouwerij De Hoorn in Leuven.

De volgende voorrondes vinden plaats in Antwerpen, Zaventem en Brugge.
20 april: Antwerpen en Limburg – Badboot, Antwerpen
27 april: Brussel en Wallonië – Brussels Airport, Zaventem
4 mei: West- en Oost-Vlaanderen – Concertgebouw, Brugge

Wereldkampioenschap
Deze regionale voorronde is een belangrijke stap naar het Belgisch kampioenschap. De nationale kampioen van elk deelnemend land wordt nadien, op 27 juni, verwacht in Wimbledon voor de Wereldfinale.

Stella Artois-feestje? Stem online of via sms!
Ook voor de cafébezoekers valt er wat te winnen! Ze kunnen hun favoriete barman/vrouw steunen door online of via sms te stemmen voor hun favoriete café. Het café dat op 3 juni de meeste stemmen verzameld heeft, mag zijn klanten trakteren op een Stella Artois-feestje*!
Stemmen kan via www.draughtmasters.be/3-stem.php of via sms naar 8850.

*Voorwaarden beschikbaar op http://www.draughtmasters.be/4-Speelvoorwaarden.php

Perscontact InBev Belgium:
[email protected] of 0479 92 46 43

Perscontact PeppeRmint:
[email protected] of 0471 44 62 07

Over Stella Artois
Stella Artois maakt deel uit van een Belgische brouwtraditie die teruggaat tot 1366. Het is het Nr 1 Belgische bier wereldwijd en wordt in meer dan 95 landen gedronken. Stella Artois is een gefilterd blond pilsbier van lage gisting.  Het is een dorstlessend bier met een moutig midden en een pittige afdronk, hetgeen voor een volle smaak en een vleugje bitterheid zorgt.  Stella Artois wordt idealiter tussen 3 en 5 graden Celsius geserveerd en dient te worden geschonken in het unieke Stella Artois glas op voet, volgens het schenkritueel in 9 stappen. Op die manier kan optimaal van deze goudkleurige pils worden genoten.

Media relations AB InBev AB InBev