De Nocturnes van de Zavel: multiculturaliteit, muziek en gastronomie

In de wijk van de Grote Zavel, 27-30 november

Al meer dan twintig jaar lang nodigt de vzw Kunst- en Handelswijk van de Zavel u rond deze tijd van het jaar uit voor de Nocturnes van de Zavel, georganiseerd door Culinaria. Deze unieke muzikale en culinaire belevenis vindt dit jaar plaats van 27 tot 30 november

De Nocturnes van de Zavel brengen handelaars, artiesten en chef-koks samen in de wijk van de Grote Zavel in Brussel. Het thema is deze keer 'multiculturaliteit', en de Nocturnes zullen dit jaar nog meer aandacht besteden aan artistieke evenementen. Een unieke muzikale en culinaire ervaring in het hart van een wijk waar kunst en gastronomie de norm zijn.

Speciaal voor deze editie stelt de Yehudi Menuhin Foundation – met de steun van Audi AG – een gevarieerd en multicultureel muzikaal programma voor. Belgische en buitenlandse artiesten zullen de wijk vier dagen lang volop doen bruisen: Fabien Ruiz, Julio Azcano , Karim Baggili Group, Matthieu Saglio, N'Faly Kouyate, Quentin Dujardin, Quilombo, Volker Biesenbender.

Tijdens het weekend zijn er workshops voor kinderen – eveneens rond het thema multiculturaliteit –  verzorgd door buitengewone artiesten: zang met N'Faly Kouyate, dans met Milton Paulo en percussie met Osvaldo Hernandez.

Zoals elk jaar tijdens de Nocturnes van de Zavel komen een aantal beroemde Belgische chef-koks uw smaakpapillen prikkelen: Axel Colonna Cesari (Centpourcent*) - Clément Petitjean (La Grappe d’or*) - Damien Bouchery & Bénédicte Bantuelle (Bouchery) - Dario Puglia (Gist) - Eric Martin (Lemonnier*) - Gilles Joye (Marcus*) - Giovanni Bruno (Senzanome*) - Julien Burlat (Dôme*) – Laurent en Vincent Folmer (Couvert Couvert*) - Pascal Devalkeneer (Chalet de la forêt**)- Sang Hoon Degeimbre (L’air du temps**) - Viki Geunes ('t Zilte) - Yves Mattagne (Sea Grill**).

Zij zullen hun geraffineerde gerechten serveren in het 'walking restaurant' in een feestelijke sfeer.

Het plein van de Grote Zavel, op zich al een heerlijke locatie, zal worden versierd met feeërieke kerstverlichting en een prachtige kerstboom, aangeboden door juwelier Dinh Van.

Praktische informatie:

Plaats:
De wijk van de Grote Zavel: het plein en de aangrenzende straten.

Datum:
Van 27 tot 30 november 2014

Uur:
Donderdag 27 november: 19.00 - 23.00 u.
Vrijdag 28 november: 19.00 - 23.00 u.
Zaterdag 29 november: 12.00 - 23.00 u.
Zondag 30 november: 12.00 - 17.00 u.

Prijs:
Degustatie van de gerechten bereid door de chef-koks: 9 euro/bord.

Er zullen twee bars geopend zijn:
- Eén bar serveert cocktails, kwaliteitswijnen en frisdranken.
- De andere is een Pommery-champagnebar

De toegang is voor iedereen gratis, op elk moment van de dag tijdens de openingsuren.

Met het Culinaria-paspoort (35 euro in voorverkoop) kunnen lekkerbekken ten volle genieten van de culinaire ervaring.

Het Culinaria-paspoort geeft recht op:
- een Leffe-aperitief met hapjes: een selectie van ham en Zwitserse kazen
- vier gerechten voorgesteld door onze chef-koks
- een digestief: Licor 43
- een Jacqmotte-koffie

Wij hopen u te mogen verwelkomen. Ook dit jaar wordt het ongetwijfeld weer een buitengewone culinaire en muzikale ervaring.

Met vriendelijke groeten,

De vzw 'Kunst- en Handelsbuurt van de Zavel' en Culinaria

Voor meer informatie:

Contactpersoon:
Amélie Beerens
GSM: +32 0477 71 44 05 // [email protected]

Contactpersoon voor de pers:
Benoît Carion (PeppeRmint)
GSM: +32 0496 13 51 65+32 0496 13 51 65 // [email protected]