Innovaties Winsol en exclusieve samenwerking met Thomas Meunier

Gent, 22 januari 2015. Vandaag stelde Winsol in Gent de innovaties voor 2015 voor. Opvallende gast hierbij was Club Brugge-speler en Rode Duivel Thomas Meunier. Hij creëerde exclusief voor Winsol een unieke en creatieve collectie voor zonwering en outdoor living.

Winsol, opgericht in 1876 staat voor Belgische topkwaliteit; innovatieve, duurzame producten en perfecte afwerking. Alle producten worden ontwikkeld met oog voor design, comfort, uw maximale veiligheid en vooral een maximale energiebesparing. Ook in 2015 pakt Winsol uit met tal van innovaties op vlak van energiebesparing en design.

De Patiolina® is een stijlvolle en gemotoriseerde terrasoverkapping waarbij technologie en modern design perfect samengaan. Deze aanbouwzonwering bestaat uit hoogwaardige aluminium profielen en kan afgeboord worden met verticale staanders en gelaagd veiligheidsglas, waardoor deze constructie zowel geschikt is voor residentiële als horeca toepassingen. Met de Patiolina® kan u een 4,5 m brede schaduwzone creëren tot 6 m van uw gevel.

Ook bij het revolutionair zonnescherm SQUARO gaan klassieke technologie en modern design perfect samen. Dit samenspel zorgt ervoor dat het knikarmscherm zowel qua look als qua montage harmonieus aansluit bij ieder geveltype. De volledig uit aluminium opgebouwde gesloten cassette bevat alle technologische hoogstandjes die een zonwering kan bieden.

Het bedrijf heeft ook een verrassende samenwerking met Thomas Meunier in petto. We kennen Thomas Meunier als talentvolle voetballer bij Club Brugge en bij het nationale elftal, maar wat minder geweten is dat Thomas Meunier ook een creatief talent is met een artistieke vorming. Exclusief voor Winsol creëerde hij een paar unieke ontwerpen voor zonweringsdoeken – Winsol exclusive. Meer informatie over de Winsol collectie “Designed by Thomas Meunier” kan u in bijlage vinden.

U kan de collectie en alle andere Winsol nieuwigheden binnenkort ook ontdekken op stand  4-322  van Batibouw in paleis 4.

Over Winsol

Winsol beschikt reeds over een jarenlange ervaring in de bouwsector. De geschiedenis van Winsol startte in 1876, toen Jules Windels als schrijnwerker een eigen zaak begon in houten rolluiken. In 1932 werd de NV Winsol opgericht.

In 130 jaar is het uitgegroeid tot een dynamisch familiebedrijf met een rijke traditie, een toekomstgericht management, een constante groei. Winsol is een top-of-mind leverancier in de bouwmarkt die dankzij haar innovatieve producten haar positie weet te waarborgen.

Het ruime gamma aan Winsol producten zijn allemaal woningbouw gerelateerd. Bij Winsol kan u terecht voor ramen en deuren in pvc en aluminium, rolluiken, poorten en zonwering. Ook binnendecoratie, vouwwanden en balustrades behoren tot het assortiment van Winsol producten.

www.winsol.be

Contact: