PERSUITNODIGING: 18e editie Stella Artois World Draught Masters - Voorronde West- en Oost-Vlaanderen

Maandag 4 mei, Concertgebouw, Brugge

Stella Artois nodigt u bij deze graag uit om de West- en Oost-Vlaamse barmannen en –vrouwen aan het werk te zien op maandag 4 mei in het Concertgebouw te Brugge, ’t Zand 34
Gelieve uw aanwezigheid te bevestigen bij Mieke Demeulenaere via [email protected] of op het nummer 02 210 02 51.

Stella Artois maakt zich – voor de 18e keer ondertussen -  klaar voor de zoektocht naar ‘s werelds beste tapper. Deze zou wel eens van West- of Oost-Vlaanderen kunnen komen…
Op maandag 4 mei wordt in het Concertgebouw in Brugge de voorronde georganiseerd voor de barmannen en – vrouwen uit West- en Oost-Vlaanderen.
Wie België zal vertegenwoordigen tijdens de wereldfinale is voorlopig nog een vraagteken, maar de verwachtingen zijn enorm hoog gespannen. België leverde de laatste jaren immers verschillende winnaars. In 2012 won Allaine Schaiko nog en vorig jaar ging Marjolein Geuens met de beker naar huis.

Van Brugge naar … Wimbledon

Om opnieuw kans te maken op de zege moet echter nog een lang parcours worden afgelegd. Eerst is er: de eerste ronde! Tijdens 4 regionale voorrondes oordeelt een professionele jury over de tapkwaliteiten van de deelnemers. Eerder werden al voorrondes georganiseerd in Leuven, Antwerpen en Zaventem. Op maandag 4 mei is Brugge aan de beurt.

Een Stella Artois wordt niet zomaar getapt en geserveerd. Negen stappen vormen het schenkritueel voor een perfect frisse Stella Artois. De kandidaten tonen volgens het “9 step pouring ritual”  hun vakmanschap tijdens de regionale voorrondes.

De winnaars mogen door naar de Belgische finaleronde op woensdag 3 juni 2015, in brouwerij De Hoorn in Leuven.

De voorronde praktisch
Vanaf 14.00 u kan je de eerste tappers aan het werk zien.
De deelnemende horecaprofessionals krijgen eerst een half uurtje uitleg van horecaconsulent Rudy Beckers, gevolgd door een training. Vervolgens mogen ze aantonen dat zij als geen ander de kunst beheersen om een Stella Artois te tappen van het vat en deze vervolgens zoals het hoort aan te bieden. Een professionele jury bestaande uit bierexperts zal de kandidaten beoordelen en houdt daarbij rekening met meer dan 50 criteria.
De 5 beste tappers gaan rechtstreeks door naar de Belgische finale op 3 juni.
Om 16.00 u zal de kampioen van West- en Oost-Vlaanderen bekend gemaakt worden.

De deelnemers van de voorrondes maken ook kans om een gepersonaliseerde PerfectDraft-thuistap in de wacht te slepen. Hiermee kunnen ze thuis genieten van een perfect zelfgetapte Stella Artois. De uiteindelijke winnaar van de Belgian Draught Masters mag bovendien ook een Swarovski Chalice mee naar huis nemen.

Wimbledon calling
De Belgisch kampioen mag vervolgens ons land verdedigen tijdens het Wereldkampioenschap Biertappen. Dit jaar vindt het wereldkampioenschap plaats in Wimbledon, Groot-Brittannië, op zaterdag 27 juni. Geen aardbeien met slagroom dus dan, maar Stella Artois geserveerd met vakmanschap! En wie weet een nieuwe Belgische wereldtitel voor een barman of barvrouw uit West- of Oost-Vlaanderen …

Stella Artois-feestje? Stem online of via sms!
Ook voor de cafébezoekers valt er wat te winnen! Ze kunnen hun favoriete barman/vrouw steunen door online of via sms te stemmen voor hun favoriete café. Het café dat op 3 juni de meeste stemmen verzameld heeft, mag zijn klanten trakteren op een Stella Artois-feestje*!
Stemmen kan via www.draughtmasters.be/3-stem.php of via sms naar 8850.
*Voorwaarden beschikbaar op http://www.draughtmasters.be/4-Speelvoorwaarden.php

Perscontact InBev Belgium:
[email protected] of 0479 92 46 43

Over Stella Artois
Stella Artois maakt deel uit van een Belgische brouwtraditie die teruggaat tot 1366. Het is het Nr 1 Belgische bier wereldwijd en wordt in meer dan 95 landen gedronken. Stella Artois is een gefilterd blond pilsbier van lage gisting.  Het is een dorstlessend bier met een moutig midden en een pittige afdronk, hetgeen voor een volle smaak en een vleugje bitterheid zorgt.  Stella Artois wordt idealiter tussen 3 en 5 graden Celsius geserveerd en dient te worden geschonken in het unieke Stella Artois glas op voet, volgens het schenkritueel in 9 stappen. Op die manier kan optimaal van deze goudkleurige pils worden genoten.

Media relations AB InBev AB InBev