Vaillant presenteert nieuw en performanter assortiment warmwaterboilers uniSTOR

Vaillant, Europees marktleider in de verwarmingstechnologie

Vaillant, de nummer één op de Europese markt van de verwarmingstechnologie, presenteert zeven nieuwe warmwaterboilers. Het assortiment is vernieuwd, verbeterd en uitgebreid, en bestaat nu uit een wandboiler en zes staande boilers die verschillen qua capaciteit en type isolatie. Drie modellen zijn bovendien afgewerkt met een gepatenteerde hoogrendementsisolatie.

Het nieuwe assortiment warmwater-boilers uniSTOR VIH R HA is leverbaar in 120, 150 en 200 liter, en is afgewerkt met een gepatenteerde hoogwaardige isolatie.

Deze nieuwe boilers zijn voorzien van een nieuw type gepatenteerde hoogrendementsisolatie, een combinatie van polyurethaanschuim en een vacuümisolatiepaneel (VIP). Dat laatste vormt een nieuwe generatie isolatiemateriaal, want het is zeer dun en zorgt toch voor een hoge thermische isolatie. Ter vergelijking: een VIP isoleert ongeveer tien keer beter dan glasvezel of klassiek polyurethaanschuim. Het warmteverlies van deze nieuwe boilers ligt daardoor tussen 0,70 en 0,77 kWh per 24 uur, afhankelijk van de inhoud. Bovendien is van warmtebruggen geen sprake meer, want de voetjes van de boiler staan niet rechtstreeks in verbinding met het stalen vat. Een elektrische anode, die bovendien zeer onderhoudsvriendelijk is aangezien hij nooit moet vervangen worden,  vermindert daarnaast het risico op corrosie en verlengt de levensduur van de boilers.
Net als de vervangers van de huidige boilers (uniSTOR VIH R B, zie hierna) zijn ook deze hoogrendementsboilers nog op verschillende punten verbeterd, zoals de nieuwe afvoerbuis voor koud water met een straalbreker die zorgt voor een betere stratificatie van koud water op de bodem van het vat, wat dan weer een hoger warmwaterdebiet oplevert.
Uiteraard voldoen de materialen nog steeds aan onze hoge kwaliteitseisen: het vat is gemaakt van geëmailleerd staal, de mantel van metaal geschilderd in de kleur van de ketel. De Neopor-isolatie aan boven- en binnenkant vormt een stevig en sterk omhulsel voor het vat.
Al deze boilers hebben een diameter van 590 mm, zijn uitgerust met twee verstelbare voetjes en een vaste voet, en zijn dus ook op een oneffen vloer gemakkelijk te installeren.

uniSTOR VIH R B, de vervangers van de huidige boilers, zijn voorzien van een verbeterde basisisolatie en een magnesiumanode. Beschikbaar in 120, 150 en 200 liter.
Hier werd een magnesiumanode voorzien om het risico op corrosie te verminderen en de levensduur van de boiler te verlengen. De isolatie werd verbeterd, met waarden tussen 1,0 en 1,4 kWh per 24 uur, en van warmtebruggen is ook hier geen sprake meer, want de voetjes van de boiler staan niet rechtstreeks in verbinding met het stalen vat.
Net als bij de nieuwe hoogrendementsboilers zijn ook de afvoerbuis voor het primaire koude water en de kwaliteit van de materialen verbeterd. De drie boilertypes hebben ook allemaal dezelfde diameter van 590 mm.

De nieuwe wandboiler uniSTOR VIH Q 75 B vervangt de twee huidige wandboilers.
Voor mensen die ruimte willen besparen, pakt Vaillant uit met de uniSTOR VIH Q 75 B, een wandboiler met een inhoud van 75 liter. Ook dit model is gemaakt van hoogwaardige materialen, met een geëmailleerd stalen vat en een metalen mantel geschilderd in de kleur van de ketel.
Ook hier werd een magnesiumanode voorzien om het risico op corrosie te verminderen en de levensduur van de boiler te verlengen.  Ook de isolatie van polyurethaanschuim werd verbeterd, met als resultaat een warmteverlies van 0,9 kWh per 24 uur.

Voor meer informatie kan u terecht bij:

Benoît Carion (PeppeRmint)
02 210 02 73  - [email protected]

Sabine Ryheul (Vaillant)
02 334 93 00 - [email protected]

Over Vaillant Group
De Vaillant Group, Europese marktleider, stelt wereldwijd 12.100 medewerkers te werk in de sector van verwarmingstechnologie. De hoofdzetel is gevestigd in Remscheid, Duitsland. De groep realiseerde een omzet van 2,3 miljard euro in 2012Om steeds beter te beantwoorden aan de behoeften van de klant, zijn onderzoek en ontwikkeling zeer belangrijk voor de groep. De R&D afdeling is met 680 medewerkers één van de grootste, maar vooral creatiefste in de sector. Vaillant heeft talrijke patenten en meldt er jaarlijks ongeveer 50 nieuwe aan.

Over Vaillant Group België
Het Belgische filiaal van Vaillant Group verwarmingstechnologieën ligt in Drogenbos, heeft 400 mensen in dienst en groeide uit tot marktleider met een omzet van 152 miljoen euro in 2012.