QUICK LANCEERT « BURGER BAR BY QUICK »

EEN NIEUWE FORMULE MET EEN ORIGINEEL CONCEPT

Quick kondigt de lancering aan van een nieuw, uniek en origineel concept genaamd 'Burger Bar by Quick'. 'Burger Bar by Quick' is een exclusief en uniek concept dat geheel in het teken staat van de succesproducten van de hamburgerrestauratie. Het is ontworpen om zich aan te passen aan oppervlaktes van 150 m² en komt met een nieuw soort burgeraanbod dat speciaal bestemd is voor stadscentra van grote agglomeraties en plekken waar veel bezoekers komen zoals winkelcentra, stations en luchthavens.

Tegen een modern en minimalistisch decor vormt 'Burger Bar by Quick' een terugkeer naar de oorsprong van de burger en biedt het concept bewust een beperkt aanbod aan producten dat zich concentreert op de klassiekers van de snelrestauratie: burgers, frieten en ijsjes. Op de 12 burgers tellende kaart zijn vier verschillende smaken op basis van rund- en kippenvlees (Giant, Cheese, Bacon en BBQ Bacon) en twee assortimenten (Max en Mega Max) te vinden. Binnen elk assortiment kunnen de burgers los worden gekozen of als menu bestaande uit een burger, frieten in één formaat en een drankje à volonté uit de zelfbediening. Apart of als menu, binnen hetzelfde assortiment betaalt u steeds dezelfde prijs ongeacht de gekozen smaak.

'Burger Bar by Quick' bevestigt opnieuw de merkidentiteit van Quick rond zijn positionering als 'burgerbestemming'. Een eenvoudig aanbod, een duidelijke productbelofte, een snelle bereiding oftewel 'Fast Food, Good Food, Easy Food'. Een gloednieuw concept dat profiteert van de kracht van het merk Quick en de 40 jaar ervaring en knowhow van de groep.

'Burger Bar by Quick' is een formule die zich uitstekend leent voor franchise. De ontwikkeling ervan zal worden gedragen door de capaciteit om zich aan te passen aan kleine oppervlaktes (winkelcentra, food courts in stations of luchthavens, metro enz.) om zo een snelle en dichte verspreiding over het grondgebied te garanderen.

In een verklaring over deze aankondiging zei François Charpy, Directeur Operations France van de Quick-groep, die aan de wieg stond van dit concept: "'Burger Bar by Quick' vormt een aanvulling op het aanbod van Quick in het meest dynamische segment van de fastfoodsector, namelijk de burger. Deze unieke afgeleide formule van het merk Quick, met een vereenvoudigd aanbod rond vier populaire, makkelijk te bereiden recepten, zou de groep de kans moeten bieden een nieuwe fase van zijn ontwikkeling in te luiden en nieuwe klanten en franchisenemers aan te trekken.

_______________________________________________________

Over Quick

Quick is een Europese snelrestauratiegroep die hoofdzakelijk aanwezig is in Frankrijk, België en Luxemburg. Met 19.000 medewerkers die voor het merk werkten, telde het park op 31/12/2013 498 restaurants. In 2013 realiseerde de Quick-groep een merkomzet van 1,074 miljard euro.

Voor meer informatie: www.quick.be

Perscontact: